lørdag 20. august 2016

På tur


Lopi garn fra Island.
Masse deilig ullgarn i hyllene.
Tidligere i uken var jeg på et lite Sandefjordsbesøk.  På veien dit la jeg turen innom Gunn Birgirdottir i Sande. I idylliske omgivelser, like ved sjøen bor hun og har garnutsalg av Lopi garn.

Gunn var ute et lite ærend da jeg kom, så jeg ble vartet opp med kaffe og is. Mens jeg ventet på henne, nøt jeg finværet og den deilige utsikten.
Den lille hvite døren på venstre i bildet, førte inn til hennes garnhimmel.
Gunn designer egne strikkemønster og selger garn fra nettbutikk, men det går også an å stikke innom slik jeg gjorde. 


At Gunn er en meget kreativ og dyktig dame med mange prosjekter, bar hele stedet hennes preg av. 
Ideen om å forhandle islandsk garn fikk hun når barna hennes var små. Hun ønsket seg en jobbhverdag som kunne kombineres med å være hjemmearbeidende. Dette er over 20 år siden, barna er studenter og kun hjemme på sommerferie. Men garnutsalget lever videre, selv nå på sommerstid lå det mange garnpakker og ventet på budbilen. 


Dette ble min fangst etter en tur i garnhyllene.
Nydelige høstfarger i Létt Lopi, som kan strikkes på pinne 4-5. Var på utkikk etter et litt tykt garn til en poncho/ jakke, så dette blir midt i blinken. Har veldig lyst til å begynne med en gang. Kanskje jeg må drive vekselbruk og alternere mellom to strikketøy? 
Hvordan er det med dere, hvor mange prosjekter har dere gående på en og samme tid?


Må få vise frem bilde av hele jentegjengen. Vel fremme i Sandefjord var damene ute til lunch, og det var så koselig å være sammen med mamma og søstrene mine. 
Ha en fin helg alle der ute!
Bildet av Gunn er lånt fra hennes hjemmeside.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar