torsdag 17. mars 2016

Nytt på pinnene


Nytt garn og utprøving av mønster.
Alltid spennende å se om det blir slik jeg har tenkt meg det.
Samtidig som påsken er rett rundt hjørnet, og våren har inntatt byen, er jeg travelt opptatt med å strikke puter i gylne høstfarger.
Denne gangen falt valget på Finull, mange flotte farger i naturens høstpalett.


Strikking er mer populært enn noensinne. Det er strikkeklubber med kollegaer etter jobben og rett som det er kan man se flittige damer rundt kafébord på kjøpesenter. På Instagram er det mange dyktige strikkersker, som tar de flotteste bilder av arbeidene sine. To svenske damer jeg har fått sansen for er Kammebornia og Tantulltuss. Det er lett å la seg inspirere, hvis man er av typen som raskt lar seg begeistre...


Notatboken fikk lov til å være med på dagens bilde, for den passet helt perfekt fargemessig.
Den er alltid for hånden når jeg holder på med mine strikkerier. Her skriver jeg ned ting som dukker opp underveis i strikkeprosessen. Være seg fargevalg, hvor mye garn som går med, maskeantall og andre mønsterdetaljer. Får jeg en god idé til fremtidige prosjekter skribles det også ned.  Jeg har det ofte slik at i tankene er jeg allerede i gang med noe nytt, langt føre jeg er ferdig med det jeg holder på med.
Nei, nå er det ut på tur med eldste datter og barnebarn.
Ha en fortsatt fin torsdag!




1 kommentar:

  1. Dette er lekre farger. God ide med notatboken på plass.

    SvarSlett