onsdag 30. mars 2016

Back to basic!


Påskeferien er slutt,
og det er tid for hverdagen igjen.
Det har vært noen kjempefine dager. Men, nå har arkitekstudenten returnert til Trondheim, og skole og jobb venter på oss her i Oslo.
Det var deilig med ferie som strakk seg over mer enn en helg. Vi fikk besøkt min mor, vært sammen med barnebarn og startet hyttesesongen.



Er ikke svanene flotte?
De ble matet med småkaker, både sitronkjeks fra Madeia og rester fra julebaksten. Det skal sies at de yngste jentene spiste en kake eller to de også. Tre måneder gamle tørre kaker, smakte fremdeles godt.
Dette var en av solskinnsdagene i påsken, og vi nøt å være ute i det fine været.



Hyttekos betyr gjerne tid for spill! Storfavoritt i vår familie er Scrabble. Påskeaften's ettermiddag ble tilbrakt rundt spisebordet, eller rettere sagt spillbordet. Påskegodter og eggelikør var selvfølgelig med på å gjøre det hele litt ekstra hyggelig. 


Hytteværet var ikke det store å skryte av. De dagene vi var der, var det stort sett grått, blåsete og regnfylt. Det betyr at jeg ikke fikk tatt noen bilder av putene mine, så jeg må ta meg en ny tur så snart sol og finværet kommer. Men, vi fikk da både gått turer og gjort litt hagearbeid, og det var deilig å kjenne på følelsen av en ny hyttesesong.




3 kommentarer:

  1. PÅSKEPUTER
    Holder på å strikke påskeputene du har laget, følger oppskriften men strikker på pinner nr 5,5 (i oppskriften står det pinne nr 5) alikevel blir puten jeg strikker blir mindre enn den du har laget. Den er 45cm i bredde.
    I oppskriftenstår at den skal være 45 cm.
    Lurer derfor på hvilken pinnestørrelse du har brukt?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det skulle være at min blir 38 cm i bredde

      Slett
    2. Jeg har strikket på pinne nr 5, med dobbelt tråd!
      Har du strikket puten ferdig? Mulig dine puter ikke blir like høye som mine ble heller. Da kan du bare kjøpe en litt mindre innerpute.
      Ellers skal det sies at putenes mål øker i bredden og krymper i høyden, når du damper og presser arbeidet til slutt. Dog ikke så mye som 7 cm.
      Håper du er fornøyd med svaret og lykke til videre!

      Slett