mandag 18. januar 2016

Hva skal barnet hete?


Nytt strikkeprosjekt!
Kan jo ikke sitte med hendene i fanget.
Strikking har for å si det mildt, blitt min nye pasjon. Har alltid likt å strikke, det er en fin måte å være kreativ, samtidig som det virker beroligende å strikke maske etter maske. Nå har jeg tatt det et lite skritt videre og designet noen putemønster, som jeg er veldig fornøyd med. 
Morsomt å se hvordan mønster og fargekombinasjoner fungerer, etterhvert som arbeidet skrider frem. 


Ser for meg et sett bestående av to puter som ikke blir helt like, men går i samme vårlige farger. Så fabulerer jeg om å lage en tevarmer og muligens noe annet smått som kan passe til. Jeg har strikket i dobbelt PT2 garn fra Rauma, mest fordi dette garnet finnes i utrolig mange fargenyanser. 
Ja, slik benytter jeg ledige stunder i kalde januardager. Som kjent er jeg ikke spesielt glad i vinteren. Men, med strikkeprosjekt i rosanyanser som får meg til å drømme om kirsebærblomstring er ikke livet så verst!
Ha en fin uke, hva du enn måtte tenke om strikking og kulde.

PS. Forslag til navn på putemønster mottas med takk, arbeidstittel enn så lenge er vårblomster i rosa.

1 kommentar:

  1. Jeg har ingen navneforslag, men fargene var en drøm...rett og slett til å bli glad av.

    SvarSlett