tirsdag 24. november 2015

Hjemmelaget joghurt


Selvgjort er velgjort?
Har laget min egen joghurt naturell.
Jeg har dilla på tyrkisk joghurt, og det er som regel en del av min frokost eller lunch.
En venninne av meg har en kjøkkenmaskin til å lage joghurt, og den har jeg vært så heldig å få låne.


Det lille glasset med lokk, inneholder ca 2dl ferdiglaget joghurt.  En passelig porsjon til et frokostmåltid eller som snack etter trening. 
Husets tenåring er midt oppi tentamensdager, da er det godt å ha noe ekstra å se frem til når hun trenger en liten pause midt på dagen.
Plastbegeret med eget rom til müsliblanding, er veldig praktisk. Dagens joghurt er toppet med tørkede jordbær og kokosflak, en annen favoritt er blåbær og clementinbåter.



Ikke alle dager er ment for høye smørbrød og lave biler. I hverdagslivet gjelder det å balansere inntaket av kalorier med aktivitetsnivået. Litt oppmerksomhet rundt dette skader ikke, ellers er det fort gjort at buksene begynner å stramme rundt livet i disse søte førjulstider.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar