onsdag 21. oktober 2015

Egg og bacon


What's for lunch?
Jeg kommer langt hvis det er egg i kjøleskapet.
Noen ganger er det nærmest helt tomt i kjøleskapet, eller det er ihvertfall det jeg har inntrykk av ved første øyekast.
Men, så kommer jeg på at det ligger en pakke bacon i fryseren. Sammen med noen biter manchego og soltørkede tomater, så kan jo dette bli riktig så god lunch.
En fløteskvett, 3 egg, salt, pepper og Provence krydder vispes lett sammen. To miniformer fôres med baconskiver, noen ostebiter og soltørkede tomater puttes oppi, før jeg heller eggeblandingen over. 
Inn i stekeovnen i 15 min på 225*. 


Et voila, en lekker mini-eggestand klar til servering!
Gjerne med litt grønt og baguett ved siden av.
Ja, slik kan man gjøre seg populær hos sjefen... 
For slikt går an, når man har hjemmekontor- og sjef og husbond er samme mann.
Tror jammen jeg skal legge inn søknad om lønnsforhøyelse!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar