onsdag 16. september 2015

Sepe og svamp!


Vasker du deg med svamp?
Ja, for det har nemlig jeg startet opp med.
Fikk et lite tips for noen uker siden, om at jeg burde gå til anskaffelse av svamp til kroppsvask i dusjen. Og jeg har jo aldri vært vond å be, så dermed var det ikke langt fra ord til handling.
Min natursvamp lager det nydeligste sepeskum, og det kjennes så behagelig å vaske seg. Ikke for hardt, slik en hampvott kan være, bare akkurat passe god massasje av huden. 


I tillegg kommer duften fra sepen mer til sin rett, mens jeg blir dekket av sepeskum fra topp til tå.
Ekstra bonus er at jeg bruker mindre sepe enn tidligere, ja dette er rent ut sagt en økonomisk investering. En sepesprut er nok til en omgang med deilig sepeskumvask.
Slikt jåleri er helt i min smak, og er en fin måte å gjøre det lille ekstra ut av noe så trivielt som å skulle vaske seg. 
Nå bærer det snart i vei til en time med jazz-dans. Denne høsten ble det ikke bare en kveld i uken med trening til fengende rytmer, gjett om vi skal bli gode?


3 kommentarer:

  1. Jeg vasker meg ikke med svamp og har nok ikke tenkt på akkurat det heller. Det høres jo veldig delikat ut da, men den må vel rengjøres fra tid til annen....eller kjøper man bare ny?

    SvarSlett
  2. Jeg lurer på det samme som fru Tunheim. Det høres delikat ut.

    SvarSlett
  3. Daglig renhold; Skyller den godt og lar den ligge å lufttørke mellom hver dusjseanse.
    Ukentlig renhold; Omgang i vaskemasinen i vaskepose.
    Enn så lenge er svampen like hel..

    SvarSlett