fredag 28. august 2015

Ny giv!

Høst, 
betyr nytt semester med danstrim!
Etter en lang sommerferie, gleder jeg meg til å komme i gang med å bevege meg til fengende rytmer igjen. Hører jeg musikk på radioen som vi danset til før ferien, må jeg ta noen moves for meg selv.
Å danse er super form for mosjon. Vi danser i en hel klokketime, og det er satt av 15 minutter til styrketrening spesielt tilrettelagt for kvinner. Dansing er hjernetrim, for koreografi krever at vi må ha full fokus. En dansetime går veldig fort, jeg er sliten på en god måte og bestandig i godt humør når vi bryter av og sier takk for i kveld.


Som en oppvarming til dette semesteret, har jeg gått til anskaffelse av to treningstopper. En med kort erme fra Nike og en stripete racerback fra Rönisch. Den stripete er en favoritt nå som jeg er sommerbrun, mens den plommerøde fra Nike blir fin utover høsten.


Jeg nevnte dansemusikk på radioen, denne her danset vi etter i våres. En skikkelig gladlåt med masse muligheter for moves and attitude. 
Jeg danser på Dansehuset på Bryn, den har blitt anbefalt som beste danseskolen i byen av Aftenposten. Siden jeg her som i mye annet er av den trofaste typen, har familien vært kunde ved denne danseskolen en årrekke. Det har blitt danset alt fra line dance, zumba, swing til hip-hop og breakdance, men nå er det dansetrim som er tingen. 
Bli med da vel, hvis du bare "love to dance"!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar