lørdag 29. august 2015

Mitt strikketøy


Send et bilde!
Slik lød oppfordringen jeg fikk.
Her kommer bilder og oppdatering på høstens første strikkeprosjekt. Dette skal bli genser til arkitetktstudenten, og hun kommer ikke til å fryse på tegnesalen denne vinteren. 
Dette er en del av mitt prosjekt; Strikke med engelske oppskrifter.


Oppskriften er hentet fra boken Jokes (rundfelling), skrevet av Kate Davis. Dersom du vil bli mer kjent med denne strikkedesigneren, finner du bloggen hennes her på høyre side av bloggen min.
Det er samme dame som har laget mønster til lue og votter jeg viste frem i vinter. 
Virkelig flink er hun, jeg har stor sans for både henne og hennes design.


Garnet har jeg bestilt fra Shetland wool broker. Har dessverre gått tom for hvitt garn, og vil trenge mer indigoblå, så ny bestilling er allerede gjort. Nå må strikketøyet ligge å vente en liten uke, før jeg kan fortsette. Dersom jeg får mer garn igjen, har jeg sett bilde av en super lue i flettestrikk.



Neste strikkeprosjekt blir et sjal i laceknitting, mønsteret kommer fra samme designer. Får jeg til det også, har jeg kommet godt i gang med å knekke koden å lese oppskrifter på engelsk.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar