lørdag 15. august 2015

Frisk smoothie og byggeoppdatering


To kjappe innlegg!
Postet i går kveld, og her er jeg igjen.
Dagens overskrift, viser spennet i hva det går an å være over middels opptatt av.
Og det er jo det som er noe av skjønnheten av å være sjefredaktør og så og si enste skribent på denne bloggen. Jeg kan selv bestemme hvor ofte og hva jeg vil skrive om og vise bilder av. 

Kutte ned på inntak av sukker, og spesielt i form av søte fristelser når man skal kose seg behøver ikke være vanskelig. 
Har man en blender, er smoothie bare supergodt og kos helt uten dårlig samvittighet.
I går havnet to kiwi, en banan, en appelsin, 200 g frosne blåbær og 1 dl frisk eplejucie i blenderen. Forhåpentligvis unødvendig å skrive at man må skrelle frukten og grovdele den opp?
Dette bør gi fire passe store porsjoner, hvis man da ikke som hos oss har en som gjerne tar ett ekstra glass, fordi det smakte sykt godt.


Lenge siden jeg viste frem bilder fra rehabiliteringsprosjektet vårt. Det skjer noe hele tiden og pr i dag er alt av elektriske kabler ferdig og "gjemt" i alle tak, gulv og vegger. Det ble noen lange arbeidsdager for sønnen vår, for han måtte være ferdig før turen gikk til Brasil hvor han er dommer under WM for elektrikere.
Nå har arbeidet med å gipse alle innvendige tak og vegger startet opp, og det vil skje store, synlige forandringer kommende uke.
Ha en fin helg! I kveld skal vi i 50- års lag til min flotte svoger, hurra for jubilanten!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar