fredag 14. august 2015

Duften av lavendel


God sommerkveld!
Regner med at det er fler enn meg som har nydt de siste dagers finvær?
Ja, nå klarte jeg ikke å vente lenger. I ettermiddag har jeg bokstavelig talt masert den tørkede lavendelen av stilkene. Duften var mildt sagt helt himmelsk, lavendel lukter nesten mer i tørket tilstand en som "ferskvare".


Mindfull halvtime i ettermiddagssola på terrassen, resulterte i en full skål med tørket lavendel.
Jeg er veldig fornøyd med årets innhøsting. Skulle muligens ha plukket inn enda mer, slik at jeg hadde hatt lavendel til flere duftposer.


Duftposene er laget litt etter eget hode. Jeg har benyttet ullstoffer fra Bird Brain design, og brodert et lite motiv med lavendel. Dette har vært et lite sideprosjekt, for egentlig er jeg i full gang med å strikke ullgenser med Shetlandsmønster. Men, mer om det senere. 
Et slikt lite arbeid er hyggelig å ha på lur, enten som en vertinnegave eller som en ekstra oppmerksomhet til et bursdagsbarn.


Det er ikke bare jeg som er glad i lavendel, humla er helt vill den også. Sikkert over tyve stykker som til en hver tid summer rundt bedene  og sanker blomsternektar. 






2 kommentarer:

  1. Kjempefine lavendelposer. Kommer til å lukte godt i klesskapet ditt i vinter kjære H😄

    SvarSlett
  2. Slike små hyggelige gaver er både kjekt å lage og å få. Kan nesten kjenne lukten bare av å se på bildene og lese teksten din her jeg sitter med en kopp kamillete midt på natten og lys våken... Litt mindfullness og beroligende lavendel er da tingen. Ha en fin helg!

    SvarSlett