tirsdag 28. juli 2015

Puten er ferdig!



Yes, ferdig!
-Og klar til montering.
Da har jeg bevist at jeg klarte kunsten å brodere en pute.
Forrige gang, og forøvrig eneste tidligere forsøk på putebrodering, endte i søppla i ren frustrasjon. 
Jeg holdt på å bli gal av å sitte å telle sting og følge et diagram på 25x25 cm, hvor over førti farger var gjengitt i sort/hvite tegn og prikker. Aldri igjen lovte jeg meg selv. Dette løfte har jeg holdt i over femten år. Klok av skade bestilte jeg et broderi med påtegnet mønster, og det var en hel verden i forskjell.
Er så glad for at jeg gav brodering en ny sjanse, for dette har vært et hyggelig arbeid å holde på med.



Nå har jeg dampet og pinnet broderiet mitt i riktig fasong, for det ble litt vindskjevt underveis.
Er litt usikker på hvilken farge jeg skal velge på bakstykket, og om jeg skal ha en rulor i sidesømmene. Mulig jeg må søke litt eksperthjelp hos Sømkroken, systuen til moren min. Ingen syr så flotte finesser som hun. Tro om hun er klar for et lite oppdrag?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar