søndag 7. juni 2015

Kalle en spade for en spade


Riktig utstyr er viktig!
Damespade og rosa arbeidshansker.
Hva er galt med en damespade? Jeg bare spør.
Siste jenteklubb fortalte jeg om mitt siste innkjøp av hageredskap; En nett damespade. Akkurat hva jeg har behov for, nå som jeg holder på å grave opp alle stubbene etter den gamle furuhekken vår.


Noen ganger må jeg innrømme at jeg blir tatt litt på senga. Hva kan være galt med å kalle en spade en spade, eller i mitt tilfelle en damespade? For gjett om jeg fikk meg en oppstrammer; Voksen dame på femti burde vite bedre enn å bruke et slikt ord. Dreier det seg om mangel på likestilling og kjønnsdiskriminering? Jeg er fremdeles litt i tvil om hva som var galt i mitt utsagn.



Det jeg derimot er helt sikker på er at det er noe som heter damespade. Både Gardena og Fiskars kan fortelle at dette er et mye solgt hageredskap. Den er ofte å foretrekke av nettopp damer, siden den er litt mindre og nettere enn den vanlige hagespaden.
Og jeg er ingen pyse, har snart gravd opp alle 25 stubbene uten hjelp av noe slag!
I tillegg til god spade har jeg hatt stor glede av min lille grensag, den har vært super til å sage løs alle små og store røtter med.


Dette var resultatet etter dagens arbeidsinnsats, syv nye stubber er fjernet!
Siden jeg er en person som prøver å se det positive i det meste, gleder jeg meg over at min irritasjon over å bli satt så skikkelig på plass, resulterte i fornyet kraft og styrke til å grave videre.

Ha en fortsatt fin søndag alle venner, og vet dere hva? På torsdag ble jeg bestemor for andre gang, og gleden er stor over nok ei lita tulle! Kommer nok skrytebilder om ikke så alt for lenge.

1 kommentar:


  1. Se eu morasse pertinho de você teria te ajudado com certeza.
    Adoro mexer com a terra.
    Saudades de ti minha amiga.
    Beijo.

    SvarSlett