onsdag 10. juni 2015

Iskaffe og liten pause



Sommeren er her,
og med den ønske om noe kaldt å drikke!
Det har sine fordeler å jobbe hjemmefra, og en av dem er å kunne spise lunch på terrassen.
De siste dagene har vært travle, med nytt spennende prosjekt og jobbing til sent på kvelden. Da er det deilig å kunne slappe av og nyte varmen i en kjærkommen pause.


Iskaffe er enkelt å lage selv;
Fyll et glass med is og melk, hell over en espresso og rør rundt. Hvis du vil, kan du smaksette iskaffen. I dag har jeg skeiet ut med hasselnøttsirupp. Nam-nam!
Blomstene mine ser ut til å trives, det lukter nydelig av lavendelen og den rosa blomsten som jeg har lært heter ynde, har mange knopper som er i ferd med å springe ut.



Broderiet mitt ligger alltid for hånden, slik at jeg lett kan plukke det opp for å sy noen sting. Veldig fascinerende å se hvordan bildet får dybde etterhvert som jeg syr. Har valgt å gå metodiske til verk og syr en og en farge ferdig. Det betyr at jeg har lite hvitt og grønt garn igjen. Når bladene er ferdig, er planen å begynne på de lilla blomstene nede i venstre hjørnet.



Ser jeg myser på dagens bilder. Ikke lett å unngå når man er ute i sterkt sollys, men de nye brillene er helt suverene å bruke til håndarbeide, jobbing på skjerm og for å se klart alt som er innenfor en distanse på tre meter. Ikke spesielt originalt valg av innfatning, men det er jo slik det skal være anno 2015. For det var det som var tilbakemeldingen fra husets yngste datter, at jeg så mer moderne ut og ikke som jeg levde i forrige århundre.  -Noe jeg tydeligvis gjorde med mine gamle briller. Ja, det er av sine egne man skal ha det... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar