tirsdag 16. juni 2015

Babystrikk


Sommerflørt i rosa,
blir til liten strikkejakke i bomullsgarn.
Nytt barnebarn gav meg lyst til å strikke noe smått og nusselig.
Dette gratismønsteret fant jeg på nettstedet Raverly.  Garn hadde jeg liggende i påvente av strikketrang, dermed ble ikke veien fra idé til handling lang.
Slike småplagg er relativt raske prosjekter å strikke. Jeg har sansen for å strikkeplagg som ikke krever mye montering, spesielt er det kjekt når det er bomullstrikk. Denne jakken strikkes alt i ett, og har kun sømmer under ermet. 


Å ha hjelpemidler som maskemarkører og maskeholder er veldig kjekt, det gjør det lett og holde orden på fellinger og sette av masker. 
Selv om jeg har rukket opp både en og to ganger, klarer jeg ikke å unngå at det blir små hull i overgangen mellom bærestykket og bolen. Har bestilt en liten blomsterbord som jeg kommer til å montere over skjønnhetsfeilene, tror det vil bli både dekorativt og løse problemet.
Jakken skal knytes sammen med en tvunnet snor øverst i halslinningen.
Har funnet bilde av en liten lue som jeg tror vil matche jakken godt. Så strikkepinnene får ikke hvile selv om jakken blir ferdig til kvelden.


Og slik ser det lille vidunderet vårt ut, helt aldeles nydelig skjønn! Som skrevet tidligere; Jeg er veldig takknemlig for at jeg er så heldig å ha mange jeg kan være glad i. 
Se hvor trygt og godt hun ligger i sin lille "kokong", det er farmor som har vært dyktig og sydd. Veldig smart den første spebarntiden, og det skader ikke at stoffene er nydelig å se på!
Nei, pliktene kaller...
Blogges igjen om ikke så alt for lenge!


2 kommentarer:

  1. Å så skjønn..både babyen og jakken. Heldige er vi som får barnebarn. Jeg venter tulle nr.2 i oktober.

    SvarSlett
  2. Gratulerer til bestemor Hanne. Er det farmor eller mormor.? Tusen takk for hilsen på insta. Jeg må skjerpe meg litt med bloggingen. Egentlig synes jeg det er morsomt, men føler jeg må ha noe å skrive om. Nå kommer det noen innlegg fra Italia da.

    SvarSlett