mandag 22. juni 2015

Babyjakke og liten lue


Fotoshoot rett før regnskyll!
Været i dag kan helt klart kalles ganske skiftende.
Men, nok om det. Dette blogginnlegget skal ikke handle om været, men om strikkesett i bomull, til liten babytulle. Er godt fornøyd med sluttresultatet, så er håpet at settet faller i smak og vil passe før sommeren er omme.


Mønsteret til jakken har jeg funnet på Ravelry. Luen er strikket fritt etter et bilde jeg fant på nett fra nøstebarn. For å gjøre litt mer ut av det enkle designet, valgte jeg å lage en oppbrett, slik at luen fikk  litt mer preg av å være en kyse. 
Borden jeg har pyntet med, var i utgangspunktet kjøpt inn for å kamuflere fellingen som jeg aldri ble helt fornøyd med. Nå syns jeg det ser ut som borden var "ment to be", og kler jakken veldig godt. Borden bestilte jeg på nett fra Hverdagsliv.
Det siste jeg har strikket, har vært med oppskrifter på engelsk. Har en drøm om å reise til Shetland, være med på strikkeworkshops, suge inn atmosfæren og handle mye lekkert garn. For å få fult utbytte av en slik tur, innbiller jeg meg at jeg trenger å være fullbefaren i engelsk strikketerminologi. Tror jammen jeg skal gjøre et lite Amazon-søk etter inspirerende strikkebøker. Tips mottas med takk!
Ha en fortreffelig mandagskveld, enten det regner eller ikke!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar