mandag 2. mars 2015

Vårpuss!


Hei hvor det går!
Det gjelder å fokusere på de positive sidene av livet.
Noe av det mest morsomme med at vinteren forsvinner, er å kunne spyle gårdsplassen.
Virkelig, jeg mener det!
Å finne frem langkost og vannslangen og gyve løs et par timer en lørdags formiddag, det er skikkelig en "høydare". Både husbonden og jeg er like glad i denne vårsysselen. Gårdsplassen blir selvfølgelig spylt og skrubbet mer enn en gang pr år, men vårpussen er ekstra gjev. Nesten noe rituelt over det hele. 



På lørdag var det skikkelig surt og kaldt ute. Men som siste dag i februar, passet det liksom fint å gjøre denne jobben, slik at inngangspartiet kunne ønske mars og våren velkommen dagen etter. Skitt, lort, grus og søl etter en lang vinter ble spylt bort, kostet opp, og gårdsplassen fremsto som en ny og bedre utgave av seg selv. 
Må innrømme at jeg ble rimelig lang i maska når jeg våknet søndag morgen. Det snedde vannrett og gårdsplassen hadde på nytt fått et hvitt teppe. Vel, vel, heldigvis gikk sneværet over til regn i løpet av dagen. Nå er gårdsplassen på nytt bar, blir spennende å se om det kommer noe mer sne denne vinteren.



Jeg er ingen stor hagedame, men i tiden før påske liker jeg å pynte med løkblomster foran inngangspartiet vårt. I år ble det lilla krokus og påskeliljer i krukkene. 
Vår 12 år gamle hund, har blitt betraktelig stivere i bakbena denne vinteren. Men ellers virker det som at hun er frisk og  har det bra. Hun gleder seg nok til vår og hyttebesøk ved sjøen. Går alt etter planen blir det hyttelivet for oss siste halvdel av påsken. 
Kan nesten ikke vente på blåveisturer og lukten av sjø og vår.
Ha en fin uke alle sammen, pust dypt inn og nyt livet!

2 kommentarer:

  1. Rent og deilig ser det ut som. Det var jo så surt og kaldt lørdag og søndag så jeg hadde ikke noen vårfornemmelse. Håper på sol snart. Gleder meg til blåveis og hvitveis igjen. På Hvaler er det mangler av begge deler.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er deilig å tenke på at det snart er vår!
      Håper strikkeprosjektene dine går etter planen.

      Slett