torsdag 12. mars 2015

Gult er kult!


Så deilig!
Det er vår i luften.
Solen skinner, og det er varmt om man finner en lun krok.
Skillaen er i ferd med å dukke opp i gressplenen, og blåveisen står med harde knopper i bedet bak garasjen. Påskeliljene og tulipanene lar vente på seg en stund ennå, men med litt varme, så skjer ting fort.
I mellomtiden har jeg plukket inn noen grener med forsytia. De har sprunget ut i rekordfart.  Nå lyser det gult og vårlig i både stua og på kjøkkenet. Deilig med gult, det gir energi!


Jeg lyser også  opp i gult. Disse buksene er fra Zara, super lengde på bena, glidelås i siden og høy på livet. Litt tidlig på året for hvit gener til så lyse bukser, men blått passer flott. Skjerfet i deilige vårnyanser, binder det hele sammen.
Egentlig skulle jeg vel strengt tatt ikke bruke ledig tid til å blogge. Bunadsøm står nemlig høyt på prioriteringslisten denne, og neste uke. Men, jeg fikk gjort masse på tirsdag. Vi ble nesten litt beveget både konfirmanten og jeg, når hun for første gang kunne prøve bunaden.  Nå gjenstår litt håndsøm, pluss å sy i knapper og hemper så er selve drakten ferdig. Når det er gjort, kan jeg sette linningen på forkleet og sy fløyelsbeltet. Så det gjenstår noen arbeidstimer, før jeg kan si meg helt ferdig.


Hvis du legger merke til quiltestoffene som ligger pent til pynt, så er det det de skal gjøre. Bare se men, ikke røre. Ikke røre, før bunadsøm er unnagjort. Men da skal jeg kose meg med et lite lappeprosjekt.
Ha en strålende dag, så blogges vi om ikke så lenge.



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar