onsdag 25. februar 2015

Frokostsmoothie


Onsdag allerede!
Eller lillelørdag om du foretrekker det.
Tenk neste uke skriver vi mars. Deilig at det går mot vår! Kan fint merke at det blir lysere om morgenen, og ikke så tidlig mørkt på ettermiddagen.
Har fått litt dilla på smoothie til frokost. En liten avveksling fra min yoghurtfrokost trengs av og til. 
Denne smoothien inneholder 3 ss tyrkisk yoghurt, 1/2 dl kokosmelk, 1 rått egg og en liten bærblanding.
Dagens bær var en ferdig frossenblanding av epler, fersken, melon og jordbær.
Jeg pleier å la de frosne bærene ligge å tine litt mens jeg er i dusjen, på den måten blir de ikke så vanskelige å knuse i smoothieblenderen.
Dette holder meg fint mett frem til lunch, og sammen med en kopp te er det en flott start på dagen.
Har du noe morgenritualet? 
Jeg har mange når jeg først tenker etter.


2 kommentarer:

  1. Jeg har ikke morgenritualer siden livet mitt er så uforutsigbart. Noen ganger må jeg opp før 04.00 og andre ganger når jeg våkner sv meg selv. Jeg har ikke prøvd smoothie til frokost. Jeg ser for meg å ikke bli mett nok og så begynne med småspising før lunch. Kanskje jeg skulle prøve det ut.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er lov å prøve! Den som intet våger, intet vinner...

      Slett