mandag 12. januar 2015

Mitt nabolag


Det er vinter i Syd-Tyrkia!
Et godt stykke unna, men sneen ligger høyt oppe i fjellene.
Hos oss nede ved havet, skinte sola i går, og vi hadde ca 15 grader midt på dagen.




Nabolaget vårt er preget av appelsinlunder og bananplantasjer.
For meg virker det som om appelsintrærne bærer frukt året rundt.
Det er flere forskjellige sorter, fra små litt bitre, til store søte appelsiner. 


Port som fører inn til en av nabolagets mange appelsinlunder.


Her er yngstejenta i hagen på Hillside og plukker med seg noen sitroner. De skal brukes både til teen og marinering av kylling.



Spanske margeritter ser også ut til å blomstre året rundt. De lukter ingenting, men datteren min mente at bildet så mye bedre ut hvis jeg ikke bare satt rett opp og ned. 


Dette bildet er også tatt hos oss på Hillside, Om jeg ikke skal lage appelsinmarmelade, så får alle som vil et glass nypresset  appelsinjuice. 


Si smil, si appelsin!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar