mandag 3. november 2014

Tyvstart på julefølelsen!

Mandagsfølelse,
- er en helt ok følelse for meg i dag!

Har akkurat vinket adjø til mitt veldig hyggelige overnattingsbesøk.
Alltid koselig å ha besøk av min kjære venninne, og i går var intet unntak.


Vi reiste opp til Lysebu, for å få med oss åpningen av Jette Frölichs juleutstilling. Hun har 20- års jubileum i år, og fortalte om hvordan hun fant inspirasjon til sine arbeider og hvordan trendene har forandret seg på de årene hun har pyntet til jul på Lysebu.


Stemningen var helt trolsk der oppe, med tåka som lå tett rundt hotellbygningene. 
Ute var det pyntet med levende lys overalt, kornnek og norske flagg.
Inne var det som alltid pyntet på utsøkt vis. Jeg elsker synet av juleroser, svibler og orkideer sammen med all den nydelige julepynten.
Det er så flott å se hvordan hun dekorerer med tørre grener, som blir til de flotteste arrangementer når de er sprayet med sølvglitter og pyntet med papirklipp, julekuler og girlander.



I fjor var jeg for sent ute til å få kjøpt stjerne til å henge i toppen av juletreet, så det var det som stod på årets ønskeliste. Både stjerne og litt av hvert annet ble med hjem. Venninnen min fant noe lekkert hun også, og vi var skjønt enige om at det var hyggelig å komme i litt juelstemning, selv om det bare var første søndag i november.



Vel hjemme var det middag som stod på programmet.
Må vise frem bilder av min forrett og dessert. De er resultat av min handletur til Pals tidligere denne uken. De små stativene med kremmerhus, som kan fylles med smågodt etter eget ønske, gjør seg veldig godt til en liten forrett eller appetizer.


Min panne cotta fikk et speil av mangopuré og minivannbakkels med vaniljekrem som topping.
Guri malla hvor mette og fulle av alle slags inntrykk vi var når vi sank ned i godstolen med hvert vårt strikketøy.


Ja slike utskeielser, være seg på handlefronten eller i matveien, hører til spesielle anledninger. Så, det er helt greit at det er mandag og hverdag igjen.

Ps.  Beklager noe litt uklare mobilbilder opp fra Lysebu, jeg må bli flinkere til å ta med meg fotoapparatet når jeg er ute på tur.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar