onsdag 21. mai 2014

Tid for lilla og syriner


Det er nydelig vær i Oslo!
På slike dager er jeg spesielt glad for at jeg ikke jobber full tid, men kan ta fri etter lunch.
Det er to ganger i året jeg dekker på og pynter med lilla. Det er til advent, og når syrinene blomstrer. Ved gjerdet ut mot veien har jeg hvit og lilla syriner, nå som de er nylig utsprungne er de spesielt flotte.


Jeg elsker livet på terrassen. Er det arbeid som kan gjøres utendørs, tar jeg det med ut hit.
Den siste boken jeg har lest heter Den usynlige broen. og er skrevet av Julia Orringer. Den handler om kjærlighet som blir satt på prøve, og om en families kamp mot tilietetgjørelse. Vel verdt å lese, og minner om det uhyrlige som skjedde med jødene under 2. verdenskrig.
Min lille lilla lommeparlør blir flittig brukt om dagen, hver dag prøver jeg å lære noen nye tyrkiske gloser. På mobilen har jeg lasetet ned en app som oversetter ord og uttrykk. Det blir spennende å prøve meg litt neste gang jeg reiser nedover, håper de skjønner hva jeg prøver å si. Dagens ord er hafta, ay og yil. Tyrkisk for uke, måned og år.

 
Håper du får en fin onsdag. Nyt det fine været, det er lov å ta seg en tur ut i lunchen- og holder været, er det hyggelig å spise middag ute på terrassen.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar