tirsdag 11. mars 2014

Quiltekveld


Nyt finværet folkens, det gjør jeg. 
Har vasket alle vinduene i dag, det trengtes etter en lang vinter med mye nedbør. 
Men, nå er det gjort, og da blir premien å plante påskeliljer og perleblomster i krukkene ved inngangsdøren og på terrassen. 



I går var det min tur til å ha quiltedamene på besøk. 
Vi møtes en gang i måneden, sitter og syr, utveksler nye mønster, kommer med mer eller mindre gode råd til hverandre om hvordan quiltearbeidene kan  utformes og sist men ikke minst;
Vi koser oss med kake og kaffe eller te. Jeg bakte eplekake, oppskriften får kommer en annen gang.
Vennskapet som har utviklet seg mellom oss fire damene, er noe jeg setter stor pris på og jeg ville ikke vært disse kveldene foruten! 


Kuppet jeg gjorde i Tyrkia, var disse nøstene med perlegarn i 100% bomull. Tykkelsen tilsvarer to tråder broderigarn. Jeg har tidligere bare fått tak i denne type tråd/ garn fra nettbutikk, og ble derfor gledelig overasket når jeg fant dem i en lokal håndarbeidsforretning i Alanya. 
Butikken var en opplevelse i seg selv, med garn fra gulv til tak, i alle tenkelige farger og kvaliteter. Det noget spesielle for oss norske damer, var at butikken ikke prioriterte å ha lyset på. Strøm er dyrt i Tyrkia og jeg måtte ut på fortauet for å se hva slags farger jeg plukket med meg.
Den nydelige, lille miniquilten sydd sammen av hexagons er laget av en av mine quiltevenninner. Dette er virkelig snakk om tålmodighetsarbeid!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar