torsdag 27. mars 2014

Hvitt og blått på soverommet


Hadde det ikke vært deilig med en kopp nytrukket te og siste ukeblad i sengen?
Litt hverdagsluksus, om morgenen eller tidlig ettermiddag når ingen andre er hjemme i huset?
Ekstra skjønn og innbydende er sengen, når sengetøyet er krispt og nyvasket og lukter friskt og rent.
Og med soveromsvinduet åpent, kan man høre småfuglene kvitre, det er et deilig tegn på at våren er i anmarsj. 



Andre sikre vårtegn er grøftekantblomstene. 
Hestehov og blåveis vokser i skråningen bak huset vårt, og er som vitaminer å regne. Mine små drammeglass passer ypperlig til å huse noen stilker av disse blå og gule blomstene. Noe annet som også fungerer bra etter mitt hode, er å bruke de små posene som sengetøyet kommer i som brikker på nattbordet.


Må innrømme at det ikke hører til normalen, at jeg nyter min tekopp i sengen. 
Men det ser jo ganske innbydende ut, så dette burde jeg gjøre oftere.
Noe jeg derimot gjør daglig, er å legge frem på sengen det jeg skal kle på meg når jeg er ferdig i dusjen. 
Dagens antrekk er nytt smalt olaskjørt sammen med bluse fra noa-noa. Håper det ikke blir behov for å ha på strikkejakken, men den er alltid grei å ha på lur ned i vesken.
Ha en strålende dag, hvorhen du befinner deg. Jeg vet at min blir fin, fylt med jobb, datter som kommer hjem fra Trondheim og jenteklubb med flotte damer.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar