søndag 16. februar 2014

Fastelavnsøndag og hekletøy blir til strikketøy

 

Med gull til Norge i Super-G, ble det norske flagg i fastelavnsbollene!
Så sier jeg ikke noe om prestasjonene våre i langrennssporet, det får andre ta seg av.
Håper du har en fin søndag og at du koser deg enten du er på hytta eller i byen.


Jeg har bestemt meg for å la hekletøy bli til strikketøy!
Tror jeg skrev at jeg skulle legge ut nye bilder av heklejakken når jeg hadde kommet litt lenger...
Ble ikke fornøyd med hekleprosjektet mitt, så nå rekker jeg opp mens jeg strikker en ermløs topp i stedet. Mønsteret kommer i fra GA- strikkedesign. 
Jeg fant mønsteret her. Jeg skrev så pent til henne om hun ikke kunne sende meg mønsteret før helgen, og det var ikke noe problem. Vips så hadde jeg fått en PDF-fil pr mail.



Aldri moro å rekke opp, men jeg skjønte etterhvert at jeg aldri ville komme til å bruke jakken jeg heklet på.
Arbeidet ble alt for kraftig/ tykt, og ikke det lette sommerlige uttrykket jeg var ute etter. Nå er jeg mye mer fornøyd, og gleder meg til mønsteret som begynner etter fellingen til armhulene. 



For meg som ikke har spist gjærbakst på over to måneder, var dagens lunch en aldri så liten planlagt utskeielse. Helt fanatiker kan man jo ikke bli, og både mann og datter hadde blitt veldig skuffet om ikke bollene hadde stått på bordet i dag.
Ha en fortsatt fin dag!




Ha-ha, det er ikke fastelaven i dag! 
Oppklart av min arkitektstudentdatter, hun sier det er 2. mars!!
Jeg skylder på den unge mannen hos Baker Hansen, han misveiledet meg. Skitt au, 2. mars er jeg utenlands.

1 kommentar:

  1. Er det fastelavenssøndag? Det har jeg ikke fått med meg. Hadde gjester i går og det ble sent, så dagen idag er bare til avslapping og OL.
    Det blir en fin strikket topp, lekker farge.
    Ha en fin søndag.

    SvarSlett