mandag 16. september 2013

Stemningsrapport fra hytta


Høsten kom denne helgen!
Med regn og grått vær de siste dagene, har vi definitivt blitt minnet om at det er høst.
Lenge har vi kunnet nyte sol og varme dager, men ingenting varer inn i evigheten.
Jeg hadde en alle tiders hyttehelg allikevel! Plukket inn noen høstblomster til å pynte middagsbordet, tente mange stearinlys og koste meg med strikketøyet mitt. 



Det blir ikke fult så mange turer på hytta utover høsten. 

Så det var tid for å rydde i matskapet. 
Jeg har begynt å ta bilde med telefonen, av hva jeg har av tørrvarer etc. på hytta. På den måten kan jeg lete opp igjen hva jeg har stående i skapene, når jeg skal planlegge innkjøp neste gang vi skal på helgetur.
For det er veldig lett å glemme ... Var det mer kaffe igjen mon tro?


Det blir en egen stemning når skodda ligger over fjorden, det blir litt trolsk og alt er mye mer stille.
Og som det var tatt rett ut av eventyret, så vi en dådyrfamilie rett utenfor vinduene.



Jeg har ladet batteriene og er klar for en ny uke, håper det er likedan for deg!

Ps. Til deg som ønsket deg oppskrift på Kaninlue;  Ta en titt på denne linken
Ikke helt maken felling, men ellers ganske lik.
Det er min datter som har laget luene jeg hadde bilde av på bloggen i 2011. De hadde hun laget litt etter eget hode. Nå er hun i fulltidsjobb, så jeg vil ikke bry henne med å lage oppskrift. Men, håper du kan bruke oppskriften fra Ravelry, den er gratis å laste ned!

1 kommentar:

  1. Så smart å ta bilde med telefonen av dine tørrvarer på hytta. Lett å glemme hva en har i skapet.

    SvarSlett