tirsdag 15. januar 2013

Having the blues



Tirsdags formiddag og ikke fullt så kaldt som det var i går.
Håper du har en fin dag uansett vær og føre!

Tusen takk for koselige hilsener på bloggen de siste dagene.
Jeg setter stor pris på små kommentarer. De er som sukkertøy jeg kan suge på og kose meg med. De siste månedene har jeg fått ett økende antall lesere av bloggen, det viser statistikken. Men, det har ikke blitt så mange fler kommentarer. Og det er ikke til å stikke under en stol at kommentarer til hva jeg skriver og tar bilder av er veldig trivelig!

På lørdag ble det kjøpt inn garn og mønster til nytt strikketøy. 
Denne gang skal det bli genser til en av jentene mine. Vi valgte garn fra Sandnes; Silk kid mohair. Garnet er veldig drøyt, trenger ikke mer enn to nøster til en hel genser. Fasongen på genseren blir super feminin, med søt volang nederst. Det kommer fler bilder etterhvert som prosjektet skrider frem.


Før jul ble mine quiltevenninner enige om å bytte lapper!
Veldig hyggelig og morsomt arbeid. Vi syr alle sammen firkanter 4x4 tommer, bestående av to trekanter i  blått og brunt. Utfordringen er at et stoffmønster aldri skal gå igjen to ganger. Når fire damer finner frem alle stoffene sine,blir det ganske mange lapper. I dag har jeg gjort klart mitt bidrag. En bunke med blå/ brune lapper beholder jeg selv, de resterende tre blir  utlevert senere i dag. 
Det er nemlig treff med "quiltingsrud" i kveld. 

2 kommentarer:

  1. Så koselig å se lappeteknikkarbeidet ditt. Jeg elsker å sy lappeteknikk selv og koser meg med små prosjekter innimellom. Ser spennende ut med blå og brune farger, skal bli gøy å se det ferdig!

    SvarSlett
  2. Kjære H om ikke du får kommentarer så er det kanskje fordi dine lesere er stumme av beundring over alt du får tid til innimellom klesvask og mer hverdagslige sysler. Koselig å bytte stoffer. Skal bli gøy å se teppet eller hva det skal bli ferdig. Synes jeg kjenner igjen en bit med te poser.

    SvarSlett