onsdag 7. november 2012

Og alle hjerter gleder seg!


Med sneen som falt i går ettermiddag, er det lett å få litt førjulsstemning!

Skal det bli ny juleduk i år, må jeg være flittig å sy fler julehjerter.
Ny syteknikk med paper piecing er morsomt å prøve.
Inspirasjonen fikk jeg under kreativ kveld i regi av Kathrines quiltestue tidligere i høst.



Ja takk til glitter og glam i quilteverden!
Ser du mitt kjede med rosa bling? Det henger kledelig rundt halsen min, påhektet saks og limpenn.
Med pennen er det slutt på knappenåler og tråkling når du folder stoffet rundt pappen. Du legger stoffet på pappen som vanlig, stryker lim på pappens bakside, og klemmer stoffet fast.
Deretter er det å finne frem nål og trå og sy "bitene" sammen til ønsket mønster. Papper og limpenn kan du bestille på nett, se her.  Hvis du ikke bor for langt unna Oslo kan du ta en tur til Kathrines Quiltestue.



Kjære Bente, jeg hadde tatt bilder og påbegynt dagens blogginnlegg før jeg så din kommentar. Kan vie et senere innlegg til å vise mer i detalj hvordan limpennen fungerer, og også reklamere litt for den supre spesialtråden jeg bruker.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar