fredag 16. november 2012

Lukten av hjemmebakst

Fredag + Besøk = Helg
I dag venter vi besøk fra Sandefjord!


I går ettermiddag ble det den store bakedagen hjemme hos oss.
Jeg hadde planlagt å bake horn til kveldsmat, siden det var år og dag siden jeg sist bakte horn.


At det i tillegg ble banan og sjokolademuffins, kom av den enkle grunn at jeg mistet en hel kartong med egg på parkeringsplassen når jeg skulle sette alle varene inn i bilen etter gårsdagens helgehandel. 
Noen egg klarte seg, men de fleste fikk sprekker eller knuste helt. Så da var det bare å bruke "eggedosisen" til noe passende når jeg kom hjem. 


Oppskriften på horn fant jeg i Ingrid Espelids rutete kokebok, muffinsoppskrift finner du her. I går droppet jeg toppingen og puttet en plate med grovhakket kokesjokolade i røren i stedet.
Skal si bakevarene fikk ben å gå på. Det var mange som syns det smakte godt med noe ekstra til aftensmat på en torsdagskveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar