tirsdag 30. oktober 2012

Litt rødt på reisen


 
Sol og minus 1 grad i Oslo i dag!
Med sneen som falt i går, har jeg virkelig følelsen av at det har blitt vinter.


Siden gårsdagens vær oppmuntret til innendørs sysler, fant jeg like godt frem symaskinen og mine røde stoffrester. Har lenge hatt på programmet å sy disse små Quilte-pungene/ mappene. De to minste er ikke mer enn 15 cm store, mens den største måler ca 20 cm. Her kan jeg oppbevare smykker, sminkesaker og andre mer eller mindre viktige ting jeg trenger, når jeg skal ut å reise. 
Selvfølgelig måtte de bli røde, for å matche mine nye kofferter.


Når man reiser med bare håndbagasje, er det viktig å ha en lett koffert. 
Min gamle Samsonite veide nærmere  4 kg. Den nye røde veier 2,6 kg. Det betyr 1,4 kg mer, jeg kan ha med i kofferten! 
Noe annet som også er viktig er at kofferten har fire hjul, det gjør det så mye enklere og lettere å trille kofferten. 
Når jeg er ute og reiser har jeg ofte med med pc. Det er  kjedelig å måtte åpne hele kofferten for å ta ut pc-en, når jeg skal gjennom sikkerhetskontrollen. Begge mine nye kofferter har lomme med glidelås, hvor det er akkurat er plass til min lille pc. Smart ikke sant?


Noe annet, typisk for meg, er at jeg har en tendens til å ha med meg mer hjem i kofferten, enn jeg hadde når jeg pakket for reisen. Er det flere med meg?
Det smarte med mine nye kofferter, er at den minste får plass i den største. Dermed kan jeg pakke i den minste kofferten når jeg drar, legge den ned i den største - og bare ha et kolli å dra på. 
Når jeg skal hjem, har jeg en hel koffert ekstra jeg kan fylle med ting jeg har handlet. (Det blir som regel "litt" shopping...) Skal prøve ut hvordan det fungere i praksis, under min lille tur til Tyrkia i desember. Mulig det blir litt julegaveinnkjøp på denne turen. 
Viste du at St.Nicholas kommer fra den tyrkiske byen Patara ?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar