torsdag 27. september 2012

Tips til godt spise


Hallo, på tide med en ny matoppskrift!
Har du begynt å planlegge hva du skal servere til lørdagkvelden?
Har du faste klassikere, eller liker du å eksperimentere litt på kjøkkenet. 
Hos meg går det litt i bølger. Noen ganger er det trygt å lage noe som jeg vet slår an, andre ganger er det tid og sted til å prøve noe nytt.

Jeg laget noe veldig godt sist helg. 
Liker du mat som smaker, noe med litt sting i?
Da kan jeg trygt anbefale ananassalsa, nam-nam. Med smak av ingefær og chili, ble dette søtt og hot på en gang! 
Koskos kan fint erstatte ris eller pasta. I denne oppskriften får du grønnsakene på kjøpet, dermed har du det perfekte følge til stekt svin eller kylling.



Godt spise til lørdagen


4 porsjoner

20 min

Dette trenger du

Koskos med løk, brokkoli og fetaost


3 dl koskos
2 rødløk
2 ss olje
250 g brokkoli
125 g fetaost

Ananassalsa

1 boks most ananas
1 ss ananasjuice
1- 2 ts finhakket rød chili
2 ss revet frisk ingefær
1 ss rapsolje
salt

Slik gjør du

Begynn med salsaen. Hell av juicen fra ananasboksen, men behold 1 ss. Bland alle ingrediensene. Smak til og Sett til side.
Tilbered koskos etter anvisning på pakken. Mens koskosen får stå å trekke, skjæres løken i båter og brokkolien deles opp i små buketter.  Stek grønnsakene lett møre i olje i en stekepanne, ca 5 min. Ikke ha for sterk varme på pannen. Bland de stekte grønnsakene med fetaost og koskos.
Passer utmerket som tilbehør til stekt kylling eller svin.
Lykke til!

1 kommentar:

  1. Mums så gott det ser ut, här är en till som gillar starka kryddor.

    Önskar trevlig helg...här ska det jobbas:)

    KRAM Helena

    SvarSlett