torsdag 19. april 2012

Middagstips kommer her!




God torsdag morgen!
I dag må jeg lage lapp for å huske alle små og store gjøremål jeg må få gjort.
Huskelister er veldig bra for meg, de gir meg oversikt og kontroll. Kan kanskje ha noe med alderen å gjøre... 
Men, det er av og til jeg tar meg i å ha glemt noe jeg virkelig burde ha gjort, eller husket på. Hvordan er det med deg, hva er din strategi for å organisere dine arbeidsoppgaver?


Det er lenge siden jeg har lagt ut en middagsoppskrift. Har fått noen påminnelser på dette de siste dagene, fra bloggvenner som trenger litt inspirasjon og nye middagstips.
I dag byr jeg på en vårlig wok rett. Håper dette kan friste!
Hemmeligheten bak den gode smaken ligger i sausen. Hvorfor kjøpe noe på et glass, når det er superenkelt å lage den selv?





Wok med kalkun

4 porsjoner
20 min

Dette trenger du

750 g kalkunfilet
250 g nudler
1 rød paprika
1 gul paprika
2 fedd hvitløk
1 bunt vårløk
1 krukke fersk koriander
2 pk sukkererter

Saus
3 ss soyasaus
3 ss søt chhilisaus
3 ss matolje
saften fra 1 lime

Slik gjør du
Del kalkunen opp i små biter og stek kjøttet på høy varme i en wok eller stekepanne. Kutt paprikaen i biter, del sukkerertene i to, snitt vårløken og finhakk hvitløken. Kok nudlene etter anvisning på pakken. Bland grønnsaker og nudler med kjøttet, når det er ferdigstekt.
Miks sammen ingrediensene til sausen og hell det over. 
Ha på serveringsfat og dryss rikelig med finkuttet koriander over før servering.
God apetitt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar