fredag 20. januar 2012

Nytt lite strikkeprosjekt



Hallo, håper du har en fin fredags ettermiddag!
Jeg har vært hos min flinke frisør i dag og det er rart hvordan en hårklipp kan hjelpe på humøret.
Ikke at jeg har noe spesielt å klage over, men en time i frisørstolen gjør at jeg føler meg litt fraishere.
Nappet øynebrynene har jeg også fått hjelp til. Så nå er jeg klar for å bli bedt på fest i kveld! Ha-ha.
Nei, det blir nok en stille og rolig fredag sammen med mann, barn og strikketøyet mitt.
For jeg har startet med nok et lite strikkeprosjekt til babytulla.
Skulle kjøpe knapper til de små rosa skoene jeg nettopp har strikket ferdig, da jeg så oppskrift på en kjempesøt babygenser med små kaniner. Klarte selvfølgelig ikke å styre meg, prøvde ikke særlig hardt heller, det skal sies.
Lykkelig gikk jeg ut av strikkebutikken med to rosa knapper og garn til ett nytt strikkeprosjekt i posen. Det ble dyre knapper...




Jeg hadde mer lyst til å lage en jakke enn en genser, dermed var jeg i gang med å endre litt på nok en strikkeoppskrift.
Valgte å strikke bolen på rundpinne i stedet for å dele den i for og bakstykke. Lenge siden jeg har sydd sømmer på symaskinen for å hindre maskesprett før deling midt foran. Det gikk helt fint, men jeg fikk litt ekstra høy puls når jeg skulle klippe strikketøyet mitt i to.




Skal strikke søte små baby uggs, pluss en veldig søt liten kosekanin som matcher jakke og lua. Følg med de nærmeste dagene så kommer det nok flere bilder!


Pass godt på deg selv og kle deg med noe varmt. 
Her i Oslo har vi hatt ni kuldegrader i dag.
So long, og klemmer til de som føler for det!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar