torsdag 10. november 2011

Litt juleforberedelser


Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger på bloggen de siste dagene.
Enten du er en trofast leser eller bare tittet innom, jeg setter stor pris på de små kommentarene. 
Uten dere hadde det ikke vært noen blogg! 
Sakte, sakte er det stadig flere lesere av Feeling good by H. 
Målet mitt er å dele litt av mine hverdagssysler på en slik måte, at du som leser skal bli i godt humør og litt inspirert av det jeg holder på med.



Det er ikke til å komme utenom at vi nærmer oss julen. 
En tid som de fleste av oss forbinder med julepyntede hus, god mat og hygge med familie og nære venner.  Det er vel heller ikke til å stikke under en stol, at det kan blir litt hektisk de siste ukene før Julaften. 
Er du som meg, har du kanskje bestemt deg for å være litt tidlig ute med planlegging og innkjøp av gaver i år? Så kan vi håpe på litt bedre tid til å kose oss med den siste rest av juleforberedelsene.




Har du liggende julenøtter fra i fjor? 
Det trenger ikke å være årgangsnøtter, mine er nyinnkjøpte av året.
Hasselnøtter kan benyttes til å lage fine juledekorasjoner. Her har jeg boret hull i nøttene og tredd  de på en hyssing. Lenken målte ca 180 cm tilsammen. Så dannet jeg tre ringer, den første på ca 40 cm, den andre på ca 60 cm og den tredje på ca 80 cm. Disse bandt jeg godt sammen i toppen, før jeg pyntet med røde sløyfebånd.




Det er lurt å knytte sløyfen ferdig før du fester den til dekorasjonen. Har prøvd å vise på fotoet hvordan jeg gjør. Tvinn blomstertråd rundt sløyfebåndet og lag en flott sløyfe. Blomstertråd av ståltråd kan lett vikles rundt nøttene. 
Voila, så har du en hjemmelaget juledekorasjon, som du kan henge opp på et dertil egnet sted!



Men, ikke riktig ennå. Det er alt for tidlig starte med pyntingen i november. Bare snike litt med julefølelsen ved å forberede litt, det kan være lov.
Ho-Ho

2 kommentarer:

  1. Jättefin blogg du har. Hoppas du vill besöka vår blogg som heter Tre Tanter, vi är tre tanter födda på femtiotalet som skriver om sådant vi gillar och berör oss. Hoppas på återseende!

    Tant Gredelin

    SvarSlett
  2. Heretter er ingen mann trygg for utstyret sitt kjære H...her er det bare å finne det frem med en gang og være parat til kona skal angripe nøttene....torsdagshilsen fra KathrineR

    SvarSlett