fredag 25. november 2011

Hjemmelaget mysli



Hei kjære venner!
Nå har jeg pyntet litt til jul på bloggen min.
Liker veldig godt de fine tegningene til Helena, damen bak Graphic garden.
Har benyttet meg av "gratisbildene" hennes på bloggen hele tiden. 
Men nå har jeg skeiet ut, og kjøpt en serie med koselige bilder som passer perfekt til en bloggdame som meg!
Det er bare å klikke på et av bildene, så kommer du til hjemmesiden hennes.


Si meg en ting; 
Er det bare to som vil være med på mitt lille lotteri? 
Eller er jeg litt utålmodig på svar... 
To kommentarer på over 100 besøk i går, synes jeg er magert.
Sjekk gårsdagens innlegg ,og legg igjen en kommentar hvis du vil være med i trekningen av et halvt års abonnement på Tara Smak.
Jeg har flere små gaver på lur frem mot jul, så vinnersjansen er stor hvis ikke 
tilbakemeldingene tar seg opp!


Hva med å starte dagen med hjemmelaget mysli med gresk joghurt og honning?

Hjemmelaget mysli

15 min + tid i ovnen 

Dette trenger du:

6 dl store havregryn
2 dl gresskarkjerner
1 dl solsikkekjerner
1 dl hel rug
½ dl hvetekli
½ dl linfrø
1 dl flytende honning
2 dl rosiner
2 dl tørkede aprikoser
2 dl tørkede bananskiver
2 dl hasselnøtter

100 ° i 50 min
ildfast form
Slik gjør du:
Bland alle gryntypene med honningen i en ildfast form, før du steker det i ovnen. Rør gjerne litt i blandingen underveis i stekeprosessen. Avkjøles. Del gjerne aprikosene i fire, nøttene og bananskivene deler jeg ikke. Bland myslien med nøtter og tørket frukt.
Juleklem fra Hanne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar