torsdag 17. november 2011

Forbereder til advent


Hallo, deilig men kaldt vær i Oslo i dag.
Har tent fyr i peisen og tusler rundt i kosedress og tøfler. Jeg er ikke laget for å være oppe til klokka er over tre på natten, og samtidig måtte stå opp kvart på syv.
Men, du verden så mye man kan få gjort, i sånne sene nattetimer. 
Denne fine adventslysdekorasjonen, ble til i timen fra tolv til ett! 
Ja, ble den ikke fin? 
Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med resultatet. 
Hvis du har lyst til å lage noe lignende trenger du et lysfat, det er mange fine å få kjøpt, velg et som passer din stil. 
Så trenger du selvfølgelig adventslys, mine er kjøpt på Europris til en billig penge. Tallene hadde jeg fra i fjor, trengs strengt tatt ikke, men også her er det mye fint å få tak i. 
Jeg har laget en krans som ligger rundt lysene. 
Har benyttet en vikletråd av sølv, slik at det som synes av den, blir en del av selve dekorasjonen. 




Når jeg er ute og går tur, ser jeg alltid etter fine trær. 
Slik at, akkurat som jeg har mitt favoritt konvall og blåveissted, vet jeg også hvor jeg kan finne kastanjer, orrekongler eller som jeg har benyttet her, lerkekongler.
Grenene på lerka er veldig dekorative, og gjør seg veldig godt i naturdekorasjoner. 
Så har jeg brukt grønn mose. Nå må du love å ikke le alt for høyt, men den kommer fra garasjetaket. Man tager det man haver, ikke sant? 
De søte lilla silkeblomstene kjøpte jeg tidligere i høst på Home and Cottage, nettopp med tanke på adventstiden. 
Så er det å finne frem barnelærdommen å binde en krans. 
Jeg begynte med en blomst og en gren på ca 20 cm. Samle grenene pent sammen, uten at de knekker å snurr vikletråden rundt. Mosen la jeg innimellom, på de litt mer glisene partiene. Fyll på med fler blomster og grener, og snurr vikletråden rundt hele tiden. 
Når kransen har fått passe lengde, skjøter du den sammen til en ring. 
Har du lyst på en julevariant, kan du velge røde farger, eller se den for deg med hvite blomster og lys til nyttårsaften. 
Min adventskrans blir nå satt vekk på kottet, for det er ikke første advent før til neste helg! 


Nå skal jeg lage Brownie med valnøtter, blir den så god som jeg tror, skal du få oppskrift i morgen.
See you!

1 kommentar:

  1. Hei hei!
    Såå stas at du er med på utfordringen inne hos meg ;) Blir så glad!

    Nydelig bidrag! Vakre kubbelys, og nydelige naturelementer :)

    Fabelaktig kveld.
    Maiaklem

    SvarSlett