onsdag 12. oktober 2011

Slutt på ferielivet


Så er vi tilbake i Oslo igjen, og vår første ferie på Hillside er over.
Alle kofferter er pakket ut, og små gaver er levert til hundevakten.
Bare for å forvisse meg selv om at jeg skal tilbake før neste sommer, lot jeg det bli igjen en del sommerklær og sandaler.
Syd Tyrkia har masse å by på. Vi spiste på flere lokale restauranter og cafeer. Da kommer det godt med å ha en i familien som kan snakke litt tyrkisk. Denne utrolig flotte beliggenheten hadde en liten familedrevet restaurant, vi besøkte på lørdag.


Det var ingen meny, vi ble servert det som ble tilberedt den kvelden. Jeg tok meg en liten tur inn på kjøkkenet og tok noen bilder. Her ser du fisken vår bli stekt på rist over glør i ovnen.


Fisken smakte utrolig godt, det samme gjorde pommes-frites, som ble laget av poteter naturell. All maten ble laget fra bunnen av på stedet, her var det ikke snakk om halvfabrikata og frossen mat fra mikroovnen.


Til dessert fikk vi servert granateple, og så ble måltidet avrundet med tyrkisk te eller kaffe.
 

En tur vi tok, som vi garantert kommer til å gjenta, var et besøk opp i en canyon, ca 20 kilometer fra landsbyen Demirtas. Her oppe var det svalt og deilig, men også en del mygg, så neste gang skal jeg møte bedre forberedt. Men du verden hvor vakkert vannet var, som rant nedover fjellveggene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar