torsdag 20. oktober 2011

Med en touch av lilla


Nok en flott høstdag i Oslo! 
Våknet til to pluss grader, nå skinner sola og utover dagen kommer det til å bli en flott oktober dag.
Jeg har plutselig fått slik sans for dempet lilla farge. Mulig den ble trigget av at jeg plukket inn de siste grenene med blomstrende hortensia fra hagen? Ihvertfall fikk jeg lyst til å pynte  i stuen min, med lys og puter, som plukket opp blomstenes fargetoner.



Til orientering så er blomstene i Finn Schjøll vasen min laget av silke. Stakkars Finn, han som er så glad i ekte vare. Han skulle bare vist at damene putter jukseblomster i hans flotte vaser.
Noe annet som kanskje også er synd og skam, er at jeg lagrer alle stuens fjernkontroller i den flotte bollen med Ottomansk mønster. Men det er veldig praktisk,  samtidig som de ikke akkurat er noe dekorativt element når de ligger slengende rundt om kring. 



Jeg har en svakhet for Marsipanbrød fra Anthon Berg, er det andre enn meg som har slike lyster? 
På de superkule serviettene står det; Life is far  too short not to have a little ubrella in your drink.
Så var det dårlig med paraplydrinker på bordet mitt denne torsdags formiddagen. Mulig jeg må invitere sønnen med bartender kurs på besøk!
Husk at i dag er det Gobal Dignity day. Det er flott å sette fokus på ordet verdighet, det trenger vi mennesker anno 2011.

1 kommentar:

  1. Jeg er ei av dem som rått sluker interiørtips der utradisjonell bruk av tradisjonelle ting er tema. Derfor er min koran bokholder i tre blitt ett vaskeklutstativ på badet...og nå har jeg også adoptert din ide om å legge fjernkontrollene i en lekker bolle...må kanskje gå til anskaffelse av en i otomansk mønster...eller kanskje rett og slett kjøpe en fra Thailand siden vi reiser dit på honeymoon i morgen kveld :-) Ha en verdig torsdag...hilsen KathrineR

    SvarSlett