tirsdag 18. oktober 2011

"Go mexican" på en tirsdag


Hallo, kjære bloggvenner!
Nå er det lenge siden jeg har bydd på en middagsoppskrift. Tenkte jeg kunne friste med noe litt "hot", siden det begynner å bli kaldt i været ute.
Barn og unge i vår familie er veldig glad i taco, husbonden er ikke like begeistret. 
Så for å lage noe som faller i smak hos alle, har jeg eksperimentert litt. 
Dette har bla endt opp i en oppskrift på fylte paprika. 



Fylte parika

4 porsjoner
20 min

Dette trenger du

400 g kjøttdeig
1 pk tacokrydder
1 ss matolje
4 lange paprikaerdl vann
1 dl creme fraiche
1 dl salsa
1 dl revet ost
1 dl nachos chips

ildfast form
225° ca 10 min

Slik gjør du
Stek kjøttdeigen i oljen, tilsett tacokrydder og vann. Rør om og kok under lokk ca 10 min. Del paprikaen på midten og ta ut frøene. Legg paprikaene i en ildfast form og fyll dem med kjøttdeigen. Bland creme fraiche og salsa i en bolle, før du smører blandingen utover kjøttdeigen. Topp det hele med revet ost og grovknuste nachos chips. 
Gratineres i ovnen til osten har blitt gyllen.
Serveres alene, eller med ditt favoritt tilbehør; Salat, ris, meksikanske bønner, ekstra nachos og guacomole. Her er det mye godt å velge i! 




Tør påstå at dette kan bli en ny fredagsfavoritt, egner seg også veldig godt som "klubbmat". Her kan mye gjøres klart på forhånd, i en ellers hektisk hverdag.

2 kommentarer:

  1. Nam nam ...dette var hot og godt og må prøves .....har forøvrig også testet ut din lørdagskylling med feta og valnøtter for ett par helger siden...nok en rett som helt sikkert blir en gjenganger her i huset selv om den ble servert på en søndag :-) Heit hilsen fra KathrineR

    SvarSlett
  2. Hej! Åhh så glad jag blev av din kommentar hos mig. Jag lägger dig i min blogglista och har lagt mig som följare av din fina blogg:)

    Välkommen åter till mig! KRAM Helena

    SvarSlett