fredag 21. oktober 2011

Favoritter på kalde dager!

Hei på deg! 
Så har det blitt fredags kveld, og helgen har begynt.
Er det bare meg, eller er den første kulda verst? Jeg har innsett at det nærmer seg vinter, og funnet frem mine favoritter for å holde meg varm på hode, skulder, kne og tå. Eller noe deromkring....
Enten så er du et lue menneske, eller så er du det ikke, og jeg er definitivt et lue menneske. Liker å holde meg varm om ørene.
Sort er ofte en grei basisfarge, som kan varieres og benyttes til mange antrekk. Men det kan være moro å sprite den opp, med sterke farger eller gøyale mønster.

Motstykke til sort er som kjent hvitt. Hjemmestrikket skjerf og lue passer godt til mine hvite Helly Hansen støvler. Støvlene er av god gammel årgang,og er ypperlige å bruke når jeg er ute for å måke sne eller lage snemann med yngstejenta.


Den rød lua mi, er jeg veldig glad i! Jeg føler meg frisk og freidig når jeg har den på. Får mange smilende blikk, når jeg er ute på går tur med den på hodet. Vottene har min kjære mor pjonet til meg, de er kjempevarme og må frem hver vintersesong. Strikkesjalet er et annet must på ekstra kalde dager. Det var en julegave fra eldste datteren. Hun har brodert et nydelig rødt blomsterhjerte på det, men det synes ikke så godt  på bildet.


Hvis jeg skal fjonge meg litt ekstra, passer det godt med rosa kashmirskjerf til min selskapsveske.
Med den vesken følger det en litt morsom historie.
For noen år siden kjøpte jeg slike vesker til mine søstre i julepresang. Etterpå angret jeg på at jeg ikke hadde kjøpt en til meg selv, men da var de utsolgt i forretningen.
Når jeg skulle åpne julegaven fra min mor, blir jeg veldig overrasket. For intetanende om mine innkjøp, hadde hun kjøpt en maken selskapsveske til meg.
Med til historien hører det at min mor og jeg ikke bor i samme by, og at hun kun hadde kjøpt veske til meg, og ikke til mine andre søstre.


Hva gjør denne lettkledde damen i mitt innlegg om vinterklær? Jo, det skal jeg fortelle deg.
På zumbatimen i går, fikk vi en liten innføring i burlesque.
Nå beholdt vi alle klærne på under hele dansen, og badet i champagne er nok et videregående kurs, men moro var det lell.

1 kommentar:

  1. Skal si du drar mannfolk på blogginnlegget ditt i dag kjære H, og da er det ikke luene jeg tenker på. Her i huset er innslaget spilt av opptil flere ganger.....den type musikk liker min kjære. Å matche hun som sitter i champagneglasset skal jeg med mine 13 år på balettskole klare, bare jeg får ett glass som er stort nok. Fredagshilsen fra KathrineR

    SvarSlett