onsdag 14. september 2011

Miniprosjekt ferdig!



Veldig fornøyd med resultatet!
Startet fredag ettermiddag, og var ferdig i går kveld. Morsomt å se hva som kan komme ut av tre garnnøster og noen strikkepinner. Dette er ikke noe hokukuspokusstrikk, både lue og hals er gjort i vrangbordstrikk, dvs. en rett og en vrang.  
Dette er tatt mye ut av eget hode. Benyttet kun den smale borden rundt halsen, den ble montert både øverst og nederst. 




Hvis du vil prøve deg selv, si i fra, så kan jeg legge ut en liten strikkeoppskrift.
Plaggene er varme og myke, og klør ikke i det hele tatt. Kjennes veldig behagelig mot huden.
Kjøpte for mye garn, har et nøste som jeg skal levere tilbake. Tror jeg må vente litt med å gå innom butikken, eller få noen andre til å gjøre det. Selvkontrollen i en garnbutikk, er ikke av den aller største, og jeg skal ikke ha noe nytt garn inn i huset.




Hvorfor det? Jo, jeg sa så kjekt i sommer, at jeg skulle strikke syv par nissesokker. Og hvor mange har jeg laget? Et par. Skjønner jeg har et stykke igjen for å bli ferdig. 
Ble minnet på mitt sokkeprosjekt, etter telefonsamtale med en av mine favorittdamer. Hun strikker nissesokker hun også. Men har ikke snakket høyt, om hvor mange par hun har til hensikt å strikke. Det har derimot jeg....
Så hermed lover jeg, dyrt og hellig; Skal starte opp med nissesokkstrikking til kvelden. Har som mål å være ferdig med et par til innen søndag kveld! Skal tro om det lar seg gjøre? 
Lover også å by på noe godt spise, i morgendagens blogginnlegg. Forrige uke laget jeg to supre forretter jeg vil dele med deg. Så følg med, dette vil du ikke gå glipp av!

1 kommentar:

  1. Kjempefin ;O) Kan jeg få noen tips hvordan du strikket den? Bente

    SvarSlett