fredag 12. august 2011

Ha en hjertelig god helg


Fredagsmorgen, og stille i hytta. Ser ut som det skal bli en nydelig dag, ikke en eneste sky på himmelen og helt vindstille. Nå nærmer sommerferien seg slutten. Kun en uke til skolestart! Hvor ble denne sommeren av, tenker du kanskje? Har samme følelsen selv noen ganger, av at tiden går alt for fort. 


Før ferien, var jeg spent på hvordan det ville gå med bloggen min gjennom sommeren. Ville jeg  ta meg tid til å skrive og ta bilder, og ville du bruke tid på å lese den, på fine sommerdager.
Jeg har hygget meg med de innleggene jeg har skrevet, og selv om antall lesere har sunket noe, har bloggen daglig vært besøkt av nye lesere. Den siste uken har det vært riktig mange innom, og det er jeg veldig glad for.
Tusen takk for at du leser bloggen min!


Er ikke høstlyngen vakker? Jeg fikk en koselig lyngkrans av mine kjære S, som henger på inngangsdøra hjemme. Jeg har latt meg inspirere av henne, og fant frem blomstertråd og saks for å lage en selv.
Rundt hytta, langs fjellene vokser lyngen vakker, det gjør eineren også. Noen av bærene er allerede blitt blå. 


Jeg fikk lyst til å lage et hjerte av lyng og einer. Teknikken er den samme som hvis du skulle lage en blomsterkrans; 
Du lager små buketter som du legger etter hverandre, og surrer rundt med blomstertråd til du får en lang lenke.


Når du har laget den så lang som du vil ha den, skjøter du endene pent sammen. Så er det å forme kransen til et hjerte. Med all eineren stakk jeg meg litt, for jeg måtte være litt hardhent for å få til å forme hjertet. Kransen kan ikke henges opp med en gang, da vil den miste fasong ganske raskt. Men om noen dager har den tørket noe, og da skal den pryde en vegg eller dør på hytta!


Måtte bare vist frem ponchoen min samtidig. Den er et av yndlingsplaggene mine når jeg er på hytta. God å ha over skuldrene på kjølige kvelder, og flittig brukt når jeg skal ned på lilledossen midt på natta!
God helg til deg, kos deg med siste rest av sommerferien!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar