fredag 8. juli 2011

Sucker for Attention!


Deilig fredag, nok en gang!
Nå har jeg blogget i snart fire måneder. Jeg syns det er gøy å skrive, og ta bilder om alt det som måtte falle meg inn. Slik som i dag, hvor jeg viser frem mine herlige sommergaver. Disse remediene har jeg fått fra min sist ankomne gjest på sommerpensjonatet. Lucky me!
Tror dog ikke, at jeg kommer til å vise meg mer enn en gang, i full offentlighet iført badehette…


Helt fra starten av var det meningen at dette skulle være en feel good blogg, fylt med det som er med på gjøre meg glad.
Selvfølgelig håpet jeg at noen ville lese det jeg skrev. I starten viste jeg ikke en gang at jeg kunne se hvor mange som daglig hadde vært på besøk hos meg. Det var min unge datter som lærte meg det.
Da ble det plutselig litt viktig at det var flere enn min mor, søstere og symøtegjengen som leste hva jeg skrev. Så fra at det var tre- fire stykker som daglig tittet innom, var det plutselig hundre og femten som leste bloggen min en dag! Det var strikkeinnlegget fra Rabbit garden! Min kjære S hadde drevet litt reklame for meg på FB! Det var jo veldig morsomt, tror jeg feiret det med ett glass rødt, den kvelden. Litt etter litt, utover våren hadde jeg rundt femti besøk hver dag. Sønnen i huset, mente at, det er jo bra mamma.


Så leste jeg et innlegg hos en av mine store bloggfavoritter, og da mener jeg store. Hun har nok tresifrede besøk daglig, damen bak Beach Cottage. Uansett, hun skrev at som blogger var det viktig å være på FB! Der hadde jeg aldri vært, trodde ikke det var en arena for meg. Så  opprettet jeg en FB side for å drive litt reklame for Feeling good by H. Og det hjalp, jeg fikk flere lesere, som titter innom. Innlegget om min blå sommerkjole er det to hundre og førtisyv som har lest. Utrolig morsomt, men det er det bare jeg som ser. Det er ingen kobling mellom FB og min teller på bloggen. Ikke som jeg er i stand til å linke i hvert fall. Kanskje noen har noen tips!? For jeg vil jo gjerne få med alle lesere i min bloggstatistikk!!  Jeg har, som overskriften sier; Blitt en sucker for attention!
I dag skal vi for øvrig inn til byen for å se Gardens drilloppvisning foran Slottet, kom hvis du har tid. De starter å gå fra Akershus festning kl. 13.10.


God helg til deg! Fra: Du vet nå hvem!

1 kommentar:

  1. Først må jeg jo si at du er ett syn i den badehetta...morgenbading blir aldri det samme uten. Siden jeg jobber med kvalitetsikkring og kanskje er aldri så lite yrkesskadet er jeg helt enig med deg i at du må få leser tallene riktig dokumentert . Min anbefaling er derfor at alle faste lesere og venner på facebook lager seg en link til blogsiden din på desktoppen sin. Det har jeg gjort og nå har det blitt fast rutine hver dag og klikke på dette lille ikonet mens jeg tar en kaffetår. Så ta oppfordringen folkens og hjelp vår kjøre blogger få orden på statistikken sin. Hilsen KathrineR

    SvarSlett