onsdag 8. juni 2011

Snart starter badesesongen


Flotte badedamer ikke sant!?
Du kjenner dem kanskje igjen, som Tildas design for et par år tilbake? Jeg kunne ikke dy meg, måtte bare sy disse flotte damene. Det ser ut som de nyter livet og sommeren på sitt beste!
Ja, sommerferien nærmer seg med stormskritt, det er deilig å tenke på.
Hele vinteren går jeg og gleder meg til å kjenne følelsen av å ligge på et varmt svaberg, mens en fønvind nærmest smeiker meg over huden.
I dag har jeg laget en 10- punkts liste over ting en kvinne, i sin beste alder må huske på, når hun skal på stranden!
  1. Smør deg inn med solkrem før du drar på stranda. Da får kremen tid til å trekke inn i huden. Ellers vil jeg anbefale solkrem i sprayform videre utover dagen, deilig, enkelt å påføre. Ikke glem at mann og barn trenger samme behandling.
  2. Ha bikini el. badedrakt under strandtøyet, så slipper du å skifte mer enn nødvendig. Selv har jeg badekåpe jeg bare kan slenge på meg, før jeg rusler ned på stranda. Veldig enkelt og greit. Husk ekstra skift, ikke bra å sitte med vått badetøy.
  3. Solbriller må være med, både de snobbeste store og de mye mindre, som ikke lager så store solbrilleskiller. Apropos skiller, husk å ta av klokka når du soler deg. Fra sikkre kilder er det Harry å ha klokkeskille. (må jobbe litt med meg selv der)
  4. Stråhatt eller caps for å beskytte både hodet og håret for sola. Viktig sier frisøren min, hvis jeg ikke vil at håret mitt skal gulne for mye i løpet av ferien.
  5. Badehåndklær, gjerne to. Et til å tørke deg med og et til å ligge på. Mine blir uansett lånt av de unge som bare skal tørke seg, eller varme seg litt, etter bad nummer noen og tyve...
  6. Solseng eller strandstol, hva du måtte foretrekke. Jeg sverger til strandstolen, enkel og lett å få med seg.
  7. Lesestoff, en god bok, dagens avis eller et magasin. Jeg liker godt å løse sudoku, så da må jeg huske en penn også. Også et lite håndarbeide, hvis jeg vil være ekstra produktiv.
  8. Mat og drikke er også viktig, en lang dag på stranden. Min flotte Bodum termokopp må med, enten den inneholder vann, iste eller kaffe. Hvem kan motstå en bit vannmelon? Ikke jeg i hverfall, litt frukt er uansett godt å ha med.
  9. Klok av skade fra i fjor sommer, hvor sjøen var full av brennmaneter, er det smart å ha med eurax i tillegg til plaster og våtservietter.
  10. Til slutt må jeg huske mobilen og fotoapperatet. Med mobilen har jeg mulighet til å lytte til radio eller min favorittmusikk, og det er mange flotte fotomotiver som må fanges i løpet av en sommerdag på stranden.
 

Jeg har alltid en bag som er dedikert til strandbruk, hvor alle basistingene ligger. Jeg trenger en ny i år, ønsker meg en stor i flettet strå, tror jeg...

    Ingen kommentarer:

    Legg inn en kommentar