lørdag 18. juni 2011

Blå stemning til frokost

 

Hei kjære lørdag, gi oss litt solskinn!
At det er kun en uke til sommerferien starter for oss i Oslo, virker som en fjern tanke, med mørke skyer hengende over hustakene. Jeg har dekket opp til sen frokost for to, for å vise frem min ferdige sommerduk, og for å kose med min kjære datter F.


Som jeg har skrevet tidligere, har denne quilt oppstått etter en tur i min mors rikholdige lager av stoffrester. Jeg har hygget meg med å sy av disse stoffene. Husker godt besøket i Sandefjord, da jeg koste meg som et lite barn, i alle hyller og poser, på jakt etter glemte stoffskatter. Bagasjerommet mitt var ganske fult når jeg kjørte hjem. Jeg har stoffer til mange morsomme prosjekter fremover, det handler bare om tid og anledning....


Duken skal bo på hytta, så dette var bare en førpremiere, for å vise at nå er den ferdig.


Noe annet som også skal havne på hytta er min nyinnkjøpte stråbag fra markedet i Amsterdam. I den skal mine strandsaker bo, sjekk listen min, hvis du ikke har lest den tidligere. I dag ligger mitt kosesjal og strikketøy i kurven. Strikketøyet er noen superflotte sokker, de skal du få se en annen dag.


Til slutt vil jeg vise frem min bønn til værgudene, og hvor mye min klatreplante har vokst i løpet av en måned. Naboene må smøre seg med tålmodighet noen dager til, for beskjæring av trær i skråningen blir utsatt til det er oppholdsvær.
Ikke glem at det er Gardens dag i morgen, alle som bor i, eller rundt Oslo bør ta seg en tur! Vi skal selvfølgelig dit, vår korporal skal i hvertfall gå første tattoo som starter klokka tolv. Kanskje vi møtes?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar