søndag 3. april 2011

Drilloppvisning + litt shopping


I går var vi tre spente jenter som satte oss i bilen for å kjøre til Brumunddal. Vi skulle se Gardens første drilloppvisning i år! Det er stramme gutter og jenter, som er utrolig flinke til å spille og marsjere.

Det var mange som hadde møtt opp for å feire det lokale skolekorpsets 75 års jubileum - og ikke minst få med seg Gardens drilloppvisning.



Vi er jo selvfølgelig mest fan av Signalkorpset for det er jo der vår H, spiller trommer. Kjekk, stram kar ikke sant? Jeg hadde tårer i øynene og var kjempestolt der jeg sto! Tror jeg ropte Bravo, både underveis i programmet og når de var ferdige med sin drilloppvisning.

 

Jentene lot seg villig vekk fotografere sammen med storebror. For vi måtte jo ha oss en klem før vi vendte nesa hjemover igjen.

Og hva har så kopper og servietter med gardedrill å gjøre? Jo, vi måtte ha noe å spise, for man blir sulten av å være på tur. På vår sightseeing gjennom Brumunddal sentrum gikk vi innom Morgrethe, en utrolig koselig "ting og tangbutikk" som solgte Greengates varer. Innehaver av butikken hadde også vært på drilloppvisning, for hun hadde barn i skolekorpset. Dermed fikk vi oss en hyggelig prat, og jeg handlet servietter, pluss diverse småting som står i stil til koppene jeg hadde fra før.

1 kommentar:

  1. Så gøy at dere fikk se gardisten i aksjon :-) Håper jeg også får til det det før han dimmer ...da er det i såfall ikke fritt for at kanskje også faderrulla hans blir litt rørt ....og så kan vi drikke te av de nye koppene dine etterpå :-)

    SvarSlett