søndag 17. april 2011

Barking og plantning av rhododendron

 
Det trengtes sårt ny bark og planter i beddet bak garasjen vår. Med årene må det  fylles på med ny bark, for på mystisk vis blir barken til jord. Beddet blir desverre ofte besøkt av vår golden retriever. Hun følger med på hva som skjer på veien, og har god utsikt, stående i beddet bak gjerdet. Nå får vi se hvor lenge det holder seg pent!
Jeg har lagt ut en fiberduk i beddet, før jeg la på ny bark, for å hindre ugress i å komme opp. Klippet hull for planter og vårløk ,som jeg kunne se titte opp av jorden. Det gikk med noen liter med bark, det trengs ca 3-5 cm med bark for å dekke pent.
Nå har jeg tre rhododendron i beddet mitt, en rød, en hvit og en rosa, tror det vil ta seg pent ut mot vår gule garasje. Leste at rhododendron ikke skulle plantes stort dypere enn potten de sto i, i tillegg trengte de spesialjord for bedre vekst og utvikling av godt rotsystem. Jeg har fulgt alle planterådene, så nå håper jeg mine nye planter vil trives og at hunden vår vet å oppførere seg!
Kunne ikke dy meg men plantet noen tusenfryd i trekantsnippen mot søppelbøttene. Tusenfryd er en søt liten blomst, som man bare må like, der de står i all sin sukkertøyfargeprakt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar